torsdag, november 23, 2006

Tragiskt

Om ni minns skedde det en liten incident här på kontoret för några månader sedan.

Plötsligt är hon tillbaka!

Hon står i dörren och ställer exakt samma frågor som sist. Jag är naturligtvis ensam på kontoret igen. Jag får hjärtklappning och bliv torr i munnen. Sedan vi träffades sist har jag fått reda på att hon är känd hos polisen, har psykiska problem och dessutom problem med droger (not a good mix).

Hon stirrar på mig och jag försöker förklara att jag inte kan hjälpa henne men att hon kanske kan lämna ett meddelande (jag försökte låtsas att hon är som vilken kund som helst). Hon går och jag pustar ut.

Efter några minuter kommer hon tillbaka! Arg. Aggressiv. Anklagar mig för att ljuga.

Jag fortsätter att behandla henne artigt precis som om jag inte mindes den lilla incideten då hon slog sönder vårt kontor. Efter ett tag verkar hon slappna av och tro att jag är på hennes sida. Hon berättar att hon är gravid och att hon inte skall störa mer.

Men hon kommer att komma tillbaka...det sade hon.

9 kommentarer:

Kerstin sa...

Näe, fy - vad obehagligt. Har du någonting att försvara dig med. Typ ett baseballträ under bordet?

Stora Morran sa...

Jesus, det där låter läskigt. Såna där personer kan vara så oberäkneliga.

Alley Cat sa...

Usch va obehagligt! Psykiskt instabila människor är oförutsägbara på ett negativt sätt...

Skönt att inte du råkade illa ut dock!

Kram

jacobsteel sa...

darn, jobbigt. hur var det? - låsa dörren var inget alternativ?

Blygisens betraktelser sa...

Men! Blanca Blanca..det här får inte fortgå! Hälsa din chef att dina vänner i bloggvärlden KRÄVER att densamme/-a reder ut den där situationen innan en tragedi inträffar! Vad säger Matadoren, din? Men vet du vad? Du gjorde precis exakt helt rätt när hon kom dit iaf, tycker jag! Helt rätt strategi!
Hoppas du har en skön lördagkväll nu!

Blancaflor sa...

Ketstin: Tyvärr inte! Men det var en bra idé. ;)

Morris: Exakt, det är det som gör det så obehagligt.

Alley: Jag vet. Man vet inte vad som kan trigga eller irritera dem. Scary!

Jacob: Dörren är alltid öppen för att kunder skall se att vi har öppet. Men jag skulle gärna låsa den...

Blygisen: Tackar för omtanken! Jag hoppas också att de (Chef + ägare) kan reda upp situationen eftersom orsaken har personliga förgreningar. Matadoren tröstar och stöttar :)

Ha en trevlig helg allihop!

Produktionsledaren sa...

Handen som gungar vaggan-mamma, låter halvkul. Hur ska en sådan människa kunna ta hand om ett barn när hon inte kan ta hand om sig själv...

Blygisens betraktelser sa...

Prodisen! Gjorde självklart den reflektionen jag med, och det är bara fööör sorgligt och tragiskt. Antagligen blir babyn omhändertaget, kvinnan knarkar ihjäl sig och pappan har aldrig behövt ta ansvar. Ä, jag vet inte. Må änglar vaka över babyn, säger jag bara.

Blancaflor sa...

PL och Blygisen: Ja, att hon är gravid är hemskt tragiskt. Jag undrar om hon är kapabel att ta hand om ett barn.