torsdag, november 02, 2006

University years

Universitetsåren... alldeles för många och för långa.

Min absoluta favorittermin var den andra, hösten 1994. Jag läste statsvetenskap, var inspirerad av Brideshead Revisited, som hade gått på TV under sommaren, och bar kilt, lammull, flätor och knästrumpor, träffade världens finaste pojke, hade nya vänner, kände tillförsikt och trodde att allt var möjligt.

1998 började jag på Handels i Gbg och det innebar att jag träffade några av mina nuvarande bästa vänner. Om vi hade råd åt vi lunch på Oji eller Smula, vi gjorde 17 case på 2 månader, cyklade i regn och blåst, åt ris med soja när det var knapert, tillbringade timmar på caféer med en kopp kaffe (eller té), organiserade BYO-fester och drömde om framtiden.

...och här sitter jag 12 år senare och ser tillbaka.

Inga kommentarer: