onsdag, november 15, 2006

Don't shoot the messenger

Jag fick precis ett synnerligen otrevligt arbetsrelaterat telefonsamtal. Det är så härligt med människor som inte kan behärska sig då de är stressade. Eftersom jag visste att vi inte hade gjort något fel var jag lugn som en filbunke vilket verkade reta vederbörande än mer.

Hon suckade högt, rösten gick upp i falsett, och hela situtionen var "ridiculous".

Jag var artig.

Hon blev otrevlig.

Jag var tyst.

Sedan avslutade jag samtalet

...
Uppdatering:

Plötsligt stod hon i dörren.

Scary!

8 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja, shit - det låter ju som en skräckfilm ju. Hon dödade dig inte?

Anonym sa...

det kan ju ialla fall inte ha varit Maite hehe.....(jag vet att jag är så dålig) ;)

Blancaflor sa...

Kerstin: Om blickar kunde döda...men jag är fortfarande här! :)
Carol: Maite? är det nagot jag har missat?
Giselaq: Tack! Vilket bra tips. Dit skall jag ga! Kram

Anonym sa...

Äsch, det är ju jag som inte kan stava...Mayte menar jag ju ;)Det blir så ibland.

Blancaflor sa...

Carol: Jag maste vara väldigt trög...:(

Menar du den gamla borgmästaren Julian Muñoz ex-fru Maite som nu är häktad?

Anonym sa...

Jo just henne menade jag:)Fast det är ju passé nu.
Karm på dej/ Carol

Anonym sa...

Ja, åter igen!!!!! KRAM mendade jag

Blancaflor sa...

Carol: Nu fattar jag:) Bor du här eller?