torsdag, november 30, 2006

Lund

Jagshemash!

Imorgon åker jag till Lund. Det skall bli underbart!
Jag skall strosa på kullerstensgatorna, njuta av svensk vinter, gå på frackmiddag med pappa, äta gott, shoppa lite och förhoppningsvis få lite adventskänsla.

Man firar inte advent i Spanien. Jag har dock förberett mig väl. Mamma har skickat mig en jullöpare, en stjärna att hänga i fönstret (klassikern i orange papp med vita stjärnor) och en adventsljusstake (den för fyra levande ljus), jag har dessutom en julskiva med Domkyrkans gosskör (Gbg) och en med amerikanska christmas carols. Nästa vecka väntar dessutom lussekattbak.

P.g.a det nya förbudet angående vätska i handbagaget kan jag inte köpa glögg i Sverige, men nästa helg skall jag till Sevilla och då skall jag passa på att smita in på IKEA.

Myyyysigt...

10 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Hoppas du/ni får en bra stund tillsammans!

Tyvärr är det väl knappast någon vargavinter än - då det varit +10 grader i ett par veckors tid nu - men lite adventsfirande måste man ju ändå fixa till.

Samuel

Blancaflor sa...

Darth: Tack! Nä, jag har hört att det inte är mycket till vinter i Sverige. Men, men mer än här...

Kerstin sa...

Gud vad trevligt. Välkommen till Sverige då. Hoppas du får en mysig helg. Puss.

PS Frackmiddag. Hmmm. Vad ska du ha på dig? Hur är kotymen kring det? Cocktailklänning?

Anonym sa...

Domkyrkans gosskör...Min bror sjöng med dem när han var liten.

Får rysningar av att tänka på det. Tror att den dåvarande kvinnliga körledaren var (mycket) förtjust i småpojkar!

Blancaflor sa...

Kerstin: Tack, gumman!

Till frack bär man langklänning. Jag skall bära mormors gamla i ljusbla brokad, guldskor och mammas päls.

Tomten: Oj da! Det var det värsta! Well, min skiva är ifran 1994 cirka.

Anonym sa...

Åh den klassiska i orange. Just den har den i min familj som bott utomlands över jul fått skickad till sig. Märkligt nog ger just den modellen så mycket lycka utomlands men här hemma i Sverige skulle jag inte vilja ha den. Och förlåt, men bli inte besviken om du blir för varm i päls...

Anonym sa...

I Lund traskar folk runt i tshirt ungefär. Tyvärr

Alley Cat sa...

Hoppas att du får en riktigt härlig helg i Lund tillsammans med pappsen! Din klänning låter vacker... Underbart att du kan återanvända din mormors gamla.

Ser fram emot att höra hur du haft det!

Kram

Blancaflor sa...

Lisen: Du har sa rätt! Hemma hade jag en mer modern och sofistikerad. Men den oranga (?) sprider ett härligt ljus.

Aptango: Jag tyckte att det var kyligt...men kanske hade jag bara tur ;)

Alley: Tack, vännen! Recycling rules! Jag aterkommer i ämnet.

Anonym sa...

Hej!
Jag har suttit och läst lite i din blog, och längre bak i tiden hittade jag ett inlägg där du skrev att du ska bestämma dig till nyâr om du ska stanna i Spanien eller inte. Jag är lite nyfiken, har du bestämt dig? Jag bor själv i Murcia men frâgan "-ska jag stanna eller àka" maler ganska ofta i bakhuvudet. Det hade varit kul att höra nâgon annans "För och Emot" Spanien. Jag är sâ trött pâ mina egna...