måndag, november 20, 2006

Saker som stör mig III

Det finns vissa, egentligen harmlösa, saker som irriterar mig:

- När folk tror att de är Sex-and-the-City- coola för att de har en take away-kaffe i handen.
- När folk (speciellt vit, medeklass) använder uttrycket "Respekt!"
- När män viker upp kragen på sina tenniströjor (Jo, jag har sett det nyss!)
- När gymnasieungdomar (de som inte blir nyfrälsta, värstingar, gother, bimbos etc - vilket inte är bättre det) blir pseudo-intellektuella, bär palestinasjal, manchesterkavaj och börjar orera om Kafka, Dostojevskij, Camus och andra uppenbara djupingar...utan att egentligen förstå (jag kastar sten i glashus, eftersom jag var en av dem - fast utan palestinasjal :)
- När killar tror att de genom att visa mycket hud (uppknäppta skjortor, urringade t-shirts etc) blir mer attraktiva - det är faktiskt tvärtom.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så om jag kommer med en ta-med-kaffe i högerhanden, bärandes en pikétröja med uppflippad krage, en dostojevski bok i vänsterhanden (upp och ner) En palestinasjal runt halsen........så ligger jag ganska pissigt till?

Blancaflor sa...

Om du blandade allt det skulle de olika hatobjekten ta ut varandra och istället skulle du bli galet attraktiv. :)

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha! Speciellt osmakligt blir det med bar killhud när vi börjar bli äldre och alltmer hår tar över - tack, men jag avstår fikat!

Samuel

Blancaflor sa...

Samuel: Haha! Ja, det blir verkligen aldrig lyckat. Bort med pojkbandsmodet!

jacobsteel sa...

Hahahahaha... :) det finns nånslags tråd i det här om att täcka hud... får detaljstudera det andra som stör också innan jag är säker...