måndag, november 13, 2006

Gröna fingrar

Jag har börjat odla (hö hö hö!) ett nytt intresse, nämligen blommor och växter. Jag tar skott, driver upp nya växter, beskär, planterar om och köper nya plantor hela tiden.

Det är verkligen jätteroligt. Hela terrassen är full av krukor och jag vill bara ha fler. Till den nya lägenheten har vi köpt den här hyllan att ha på terrassen och fylla med växter.

Jag har också fått en spade och en vattenkanna av min pojkvän. Just nu har vi bland annat vanliga Pelargoner, Mårbacka pelargoner, Begonia och Boganvilla. Men mer skall det bli. Jag skulle vilja försöka odla rosor, men de verkar svåra att hålla vid liv och kanske är det för varmt här.

Jaha, det är väl det närmaste en handelsträdgård jag kommer att komma...

2 kommentarer:

Östermalmsräven sa...

Roligt, jag köper mest blommor och växter till balkongerna (jag var iväg alldeles nyss faktskt). När de dör för att min städerska glömmer att vattna eller liknande så köper jag nytt.

Jag kanske borde odla istället?

Blancaflor sa...

Ja, det är super!

Jag började naturligtvis med att köpa ett antal planter men sedan har jag utvidgat bestandet poco a poco genom att ta skott och sticklingar. De blir som sma beisar ;)

I Indien finns det säkert jättespännande blommor.