tisdag, november 28, 2006

Tankar om kläder

Jag önskar mig fler tillfällen att bära: flor, tyllunderkjol, muff och päls.

Till helgen (då jag är i Sverige) skall jag köpa ett par skor; antingen ett par skoletter eller ett par Mary Janes. Båda modellerna passar min ibland lite gammaldags stil.

Såg sjätte och sista säsongen av SATC i helgen och de kläder Carrie bär i Paris är helt Fan.Tast.Iska! Men, ack så extravaganta om man arbetar på kontor.

När jag ändå svamlar om kläder passar jag på att lägga in en lite poll.

Vilken designer har skapat väskornas Rolls Royce?
Marc Jacobs
Prada
Bottega Veneta
Louis Vuitton
Chanel
Gucci
Mulberry
Hermes
Fendi
Annan
Free polls from Pollhost.com
För mig finns det bara ett svar!

..................................................................
Efterlysning: Du som har röstat för "Annan", vilket märke har du i åtanke? /Nyfiken...

5 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

Jag vet, jag vet! Chanel. Inte sant, Blanca?
Svååår fråga det där. Men jag lutar åt Hermès....

Blygisens betraktelser sa...

Säg bara inte Louis Vuitton.....iofs..en gammal resekoffert från det huset vore ngt. Jaja. Spricker snart av nyfikenhet!

Blancaflor sa...

Klart jag röstar för Chanel, även om kanske Hermes är det mer "korrekta" svaret.

Jag kan dock inte fa nog av dessa sma, kviltade underverk med kedja!

Blygisens betraktelser sa...

Men Chanel är ju underbara! (Psst. Hemlis: Äger ingen Chanel själv!)

Blancaflor sa...

I know! Man blir välklädd sa snart den lilla kedjan vilar mot ens axel.

Och det är faktiskt ett livslangt förhallande :)