tisdag, november 07, 2006

Hem ljuva hem

Vi skall börja flytta saker till den nya lägenheten i helgen!

Den står tom så istället för att flytta allting i mellandagarna kommer vi troligtvis att flytta in någon gång i slutet av november (så snart vi har Internetuppkopplingen installerad). Min pojkvän köpte lägenheten i juni och den är helt ny. Vi inredde den under sommaren och nu har vi bestämt oss för att flytta dit (från början var den tänkt som en investering).

Den har två sovrum, två badrum, vardagsrum, rymlig terrass och ligger front-line golf, som man säger på mäklarspråk. Den är inredd i det som jag tidigare har benämnt the new colonial, det är mycket populärt här i Marbella och kännetecknas av vita väggar, marmorgolv, mörka trämöbler i enkel och stilren design och ibland detaljer av smidesjärn för att bryta av. Till detta gärna orientaliska mattor och svartvita foton eller modern konst på väggarna.

Hurra! Äntligen ett riktigt hem! Jag har hyrt i andra hand sedan jag flyttade till Spanien för 4 år sedan.

9 kommentarer:

Alley Cat sa...

Grattis! Det måste kännas skönt... Det är något visst med att flytta in i något nytt! För att inte tala om hur underbart det är att få inreda... Härligt!

Kerstin sa...

Åh, vad skoj. GRATTIS. Lägenheten låter som en dröm ju. Lycka till och hopaps allt går bra. Kram.

Blancaflor sa...

Alley: Ja, man känner sig rotlös om man inte har ett riktigt hem. I Gbg bodde jag i samma lgh i 8 ar och kände mig vekligen hemma.

Kerstin: Tack! Vi far se hur det gar...

Alley Cat sa...

Det är verkligen något visst med något "eget"... Blir det kattunge inom kort nu oxå då?!? ;-)

Kram

Blancaflor sa...

Alley: Time will tell! Vi far se vad som händer till jul.
Kram

Anonym sa...

Hej! Din inredning låter spännande, kan du inte lägga ut lite bilder??

Blancaflor sa...

Prallan: Vad trevligt! Det kanske tar ett par veckor innan lägenheten är "fotoredo", men jag lovar att lägga ut.

Anna Malaga sa...

Vad kul, grattis! Har det blivit nâgot beslut nu?
Skönt med eget hem!

Blancaflor sa...

Tack, Anna! Inget beslut ännu - mellandagarna är Dagarna D. Javisst, skall det bli skönt att fa ett riktigt hem. Por fin! :)