måndag, november 20, 2006

Saker jag gillar I

(Som motvikt till min tidigare negativa post.)

- Människor med oväntade intressen och egenskaper: Den strikte konsultkillen som gillar The Cure och surfar, den träiga tyskaläraren som dansar salsa och fina flickan som drar snuskiga one liners.
- Superskärpta människor med en hjärna som en PC.
- Den speciella och underbara jargong som existerar i en grupp av människor som umgås mycket (speciellt under festliga förhållanden) bestående av interna skämt, gemensamma minnen och en lättsam naturlighet.
- Latinokillar med loafers (Tod's till exempel) utan strumpor och röda chinos.
- Riktigt smaskigt skvaller.

10 kommentarer:

Alley Cat sa...

Jag håller med dig; det är något väldigt speciellt med oförutsägbara människor...

Det Mörka Hotet sa...

Håller med både inlägget samt föregående kommentar: oförutsägbara människor utmanar ens fördomar!

Samuel

Produktionsledaren sa...

Jag älskar att få mina fördommar tillrättavisade. Om jag instinktivt tycker illa om någon och denne sen visar sig vara väldigt älskvärd är så otroligt härligt.
Och riktigt smaskigt skvaller kan vara som balsam för själen...

Blancaflor sa...

Alley och Samuel: Ja, kontraster är intressanta, mycket mer intressanta än stereotypa personer.

PL: I know!! Det är en härlig känsla, samtidigt som man skäms för sina fördomar.

Jag vet inte varför, men att läsa om Carola, Mikael Persbrandt och Paris Hilton är verkligen avstressande.

Anonym sa...

Min van Karius ar ett "genitaliskt" exemplar av en ulv i fara klader!!!

Ingen skulle kunna ana vad hon kan ta sig till!!! Baktus kommer inte langt efter...

Kerstin sa...

Ja, det är just det som är så intressant. Kontraster...

Anonym sa...

Hur kan vi tycka om exakt lika saker? Jag håller med på varenda punkt!

Blancaflor sa...

La Reina: Jag förstar inte vad du talar om! ;)

Kerstin: Japp, det gör en nyfiken och intresserad.

Sandra: Haha! För att vi är bäst! ;)

Blygisens betraktelser sa...

Godförmiddag Blanca/ Charlotte!

Det var ett tag sedan jag läste här, men jag ville bara påminna dig om att jag gillar din blogg och din stil!
Regniga hälsningar från ett vackert Stockholm via
/ "B"

Blancaflor sa...

Vad trevligt att höra, Blygisen! et gör mig verkligen glad.

Kram (från ett soligt Spanien...utan julkänsla)