tisdag, januari 02, 2007

Nytt år!

Jag åkte inte till Madrid på helgen utan min pojkvän kom hit istället, dels pga attentatet mot Madrids flygplats dels för att vi bestämde oss för att flytta in i vår nya lägenhet, en gång för alla. Vi reser till Madrid nästa helg istället. Det blir intressant eftersom det är på trettondagsafton spanjorerna delar ut julklappar.

Jag brukar inte tjata om det vackra vädret här nere, men nu kan jag inte låta bli. Det har varit strålande sol och 18-20 grader se sista dagarna. Vi åt lunch (mellan flyttlassen) på terrassen på en golfrestaurang under nyårsafton och det var underbart.

Vi har flyttat in i det gula huset, andra våningen.

9 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Härligt! Jag har också bott precis vid "vattenhålet" vid en golfbana. Hemskt avkopplande att ta en kopp kaffe och se hur folk ploppade boll efter boll i vattnet ;-)
Blir det katt nu?

Stora Morran sa...

Jag hatar dig lite lätt!

Alley Cat sa...

Åh underbart! Det ser verkligen jättefint ut! Jag är så glad för er skull...

En liten fundering bara; vet dina "svärföräldrar" om att ni bor ihop?!?;-) Eller sniffar vi lite huvudet i sanden syndrom... "Det är okej så länge det inte sker under vårt tak?!?" *skratt*

Kram på dig och god fortsättning!

Blancaflor sa...

Anna: Det är mycket rogivande att betrakta golfarna. Dessutom bor det massor av gäss pa golfbanan och de är ocksa mysiga att titta pa.

Ja, katten kanske kommer till oss snart. :)

Morris: Du vet, allt gott kommer till den som väntar. Jag har flyttat 8 ggr pa 4,5 ar...äntligen hemma!

Alley: Tack, gumman! Jag är väldigt lycklig!

Svärföräldrarna vet ingenting, men lämnar sällan Madrid...gracias a dios!

Kram pa dig!

Ataharis sa...

Grattis!! Vad skönt att äntligen ha kommit på plats. :)

Gott nytt!

Blygisens betraktelser sa...

Gissa vad, Blanca? Här satt jag, i Sverige, och hoppades innerligt att inte du var skadad. Sååå skönt att läsa att alt är bra med dig!

Blancaflor sa...

Trulsa: Ja, det är skönt att settle down...por fin. Gott nytt ar pa dig!

Blygisen: Oj, vad du är gullig som oroar dig för mig! Jag är frisk som en nötkärna. Kram

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ser vackert ut.

Blancaflor sa...

Maria: Det är underbart, främst lugnet och närheten till naturen.