måndag, januari 08, 2007

Madrid

Min helg i Madrid var underbar! Men idag är jag dödstrött (och nervös för you know what...! )

På fredagen var vi på en liten fest, eller sammankomst, med min pojkväns vänner, lördagen började med ett besök på Botaniska trädgården i Madrid och sedan åt vi lunch med S. föräldrar. På kvällen var det mat och presentutdelning med S. familj. Jag fick ett silversmycke och en solfjäder i siden av hans föräldrar (muy spanish), av min novio fick jag en mycket fin väska ifrån det spanska märket Loewe. Jag är jättenöjd!

Efteråt åt vi middag med ett annat par. Hon är fransyska och han spanjor och de arbetar tillsammans på en advokatbyrå. De är väldigt trevliga och very cosmopolitan.

På söndagen besökte vi El valle de los caídos. Ett monument som Franco byggde mellan 1940-1958 för att hedra de som stupade under spanska inbördeskriget. Det var väldigt imponerande och lite skrämmande eftersom arkitekturen kändes väldigt fascistisk. Franco är även begravd där.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Men vad gulligt med en present - så fint :)

Blancaflor sa...

Ja, det var ju spanjorernas "julafton".

Till hans föräldrar köpte jag ljuslyktor fran Kosta Boda (de säljs här:). Jag menar, det är ju sa svart, jag känner dem knappt...