onsdag, januari 24, 2007

Smal & Rik

Jag är väldigt nöjd med mitt nya jobb. Jag känner att jag lär mig saker och får en helt annan respekt än jag fick på min tidigare tjänst (familjeföretag kan vara lite knepiga).

Men jag är alldeles urlakad efter en dag på jobbet. Mycket beror det på att jag är 100% koncentrerad hela tiden och försöker förstå exakt vad det är jag skall göra, men det beror också på att jag inte har någon lunch.

Jag arbetar 8-9 timmar utan att ens ha en kafferast. Varje dag kommer en dam till kontoret och säljer smörgåsar som man sedan intar framför datorn a la English way. Alla gör så. Fast jag tror att jag egentligen är berättigad till en timmas lunch.

Det som är bra är att jag äter mindre och inte gör slut på en krona (eller euro:).

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men jesses kvinna, ät!

Menú del día rockar fett - point intended.

Carin sa...

Men lilla Blancaflor, äta bör man annars dör man. Ta hand om dig, annars håller du inte länge. Kul att du verkar trivas i övrigt! Respect! :)

Östermalmsräven sa...

Smal & rik är ju såklart klockrent! men det låter inte så sunt i längden, om du gör det på ditt sätt det vill säga hahahah...

Alley Cat sa...

Min far har alltid sagt att "det är mat man blir vacker av"... Nu för tiden har han dock lagt till frasen "men man måste röra på sig också"!

Det låter inte alls som en bra ide att inte äta under hela tiden du jobbar. Inte konstigt att du känner dig urlakad...

Nu blir tant Alley orolig!!!

I övrigt; kul att jobbet är utmanande och att du känner dig nöjd med ditt val att byta!

Kram

Anonym sa...

Lunch må du ha, du må jo spise. Tenk på kroppen din skal være med deg i mange år enda, ikke sulte deg selv :(

Blancaflor sa...

R.agata: Jag tog med mig mat idag som jag åt stående i köket. 3 min max. Superbra! ;)

Carin: Jag vet, vännen! Jag ska ta hand om mig. :)

Räven: Du vet, man kan aldrig vara för smal eller för rik som de säger. ;)

Alley: Din far han är klok han. Jag skall dock börja ta med mig allt mer mat. Tack, för din omtanke. Kram

Optimisten: Nej, det är verkligen inte sunt. Men det är bara en övergångsperiod.

Kerstin sa...

Åh, det är sådär på ett nytt jobb. Jag VET att jag kommer att vara knäckt varenda kväll nästa vecka :)