onsdag, januari 03, 2007

Grosshandlarvilla

Sedan jag var lite har jag velat ha ett lusthus. Tyvärr har jag ingen trädgård. Den enda trädgård jag har tillgång till är den som hör till vårt sommarställe, men den lämpar sig inte eftersom jag tycker att ett lusthus antingen bör ligga på en höjd eller vid vattnet.

Andra saker jag drömmer om är en glasveranda, breda fönstersmyg, badkar med lejonfötter, klädkammmare, rum i olika plan med halvtrappor, öppen spis, kakelugn, rum i fil och dubbla spegeldörrar.

Well, ni get the picture; jag vill helt enkelt ha en sekelskiftsvilla i trä.

Helst i Bohuslän...

Att jag dessutom vill inreda med randiga soffor, mässingssängar, Laura Ashley-tyger och trasmattor tror jag att ni förstår.


5 kommentarer:

Tontograve sa...

Me llamó la atencion que tu perfil esté escrito en sueco(?)y diga que vives en españa...
Dudas y curiosidad que genera la vida.
Mil besos, suerte y abrazos.
TG

Blygisens betraktelser sa...

Japp, det förstår vi Blanca! Här ett ypperligt tillfälle att fråga om ditt namn= blancaflor. Jag tänekr ju på nybonade breda ekplankor, och Casablanca, som du bor ganska nära. Antagligen är jag helt ute och seglar....haha.

Blancaflor sa...

TG: Hola, soy sueca pero vivo en España. Si, el blog está escrito en sueco.

Blygisen: Blancaflor betyder ungefär Vit blomma och är en spansk folkloristisk sagogestalt.

Casablanca betyder Vitt hus och syftar nog pa stadens vita bebyggelse.

Nära skjuter ingen hare ;) Hihihi!

Stora Morran sa...

Åh fatta goseligos!!!

Blancaflor sa...

Jag vet! Jag vill dra mig undan världen, tända en brasa, vara insvept i ett lapptäcke och dricka té. Hmm...jag har sett för manga engelska mysdeckare.