måndag, januari 15, 2007

Skilsmässa

Jag börjar bli nervös för att byta jobb. Den som innehade den aktuella tjänsten innan mig var de inte nöjda med och han/hon fick sparken. Det gör inte att jag känner mig bättre till mods...

Tjänsten jag har nu kan jag utantill och det är verkligen dags för mig att röra på mig. Men det känns lite som att lämna ett tryggt, men dåligt äktenskap, för en opålitlig charmör som kan vara mitt livs kärlek.

Jag har möte med min nya arbetsgivare på onsdag för att gå igenom min "first task". Arbetet kommer främst att vara på engelska och trots att min engelska är bra är det naturligtvis lättare att begå misstag på ett främmande språk. Mitt nuvarande jobb har skett på spanska, svenska och engelska (i den ordningen) men är betydligt mindre avancerat än det nya jobbet.

Imorgon skall jag köpa lite fina block, mappar och pennor för att komma i rätt stämning. Eller, ja, packa min brudkista...

11 kommentarer:

Alley Cat sa...

Oroa dig inte! Jag är övertygad om att det komemr att gå alldeles utmärkt...

Faran med att sitta kvar på ett jobb man kan för länge är att man blir itellektuellt understimulerad vilket i sin del leder till att man blir mindre förändringsbenägen vilket i slutändan leder till att min blir lite dummare än vad man var tidigare!

Det är åtminstone min teori!

Så ditt beslut att anta nya utmaningar är bara sunt. Och det komemr som sagt gå alldeles strålande...

Jag tror på dig!

Blygisens betraktelser sa...

Vilken underbar metafor, Blanca!
Jag tror också på dig. Det är klart du skall ha lite utmaningar, jag tror absolut inte din hjärna skulle nöja sig med mindre.

Kerstin sa...

Och jag är ungefär lika pirrig som du är. Precis som di beskriver - just nu känner jag mig så trygg och kan mitt jobb så himla bra - men nu ska jag snart kastas in i en ny värld. PirreliPirr :)

Blancaflor sa...

Alley: Tack, vännen!

Jag tror pa din teori. Man blir försoffad och mer trögtänkt helt enkelt. Det är tur att jag läser (och bloggar) mycket annars hade jag varit ett "lost case".

Blygisen: Tackar! Vad skönt med folk som tror pa en. :))

Kerstin: Exakt! Du vet hur det känns. Jag har bara en vecka kvar pa mitt gamla jobb...

Hur tog din chef det? Min har inte sagt tva meningar till mig, sedan jag sade upp mig...

Blygisens betraktelser sa...

Jösses! Desto mer säker kan du vara på att du gör rätt som går vidare då, Blanca. Alltså, känner han sig försmådd på något vis, din nuvarande chef? Jag har inga ord....

Blancaflor sa...

Blygisen: Japp...

Jo, jag vet att jag gör rätt, mer än rätt.

Anonym sa...

Lycka till på det nya jobbet!

Blancaflor sa...

Tack, Anna! Det var snällt! :)

Emelie sa...

Det kommer att gå hur bra som helst tror jag! Man ska utsätta sig för lite utmaningar i livet, tänk så skönt när du klarat det! vilket du kommer at göra! ;)

Blancaflor sa...

Tack, Emelie! Det är klart att du har rätt. Man maste vaga för att vinna!

Produktionsledaren sa...

Ah Jag vet känslan. Det kommer gå bra och bli kul. Även om jag aldrig någonsin längtat så mycket efter helgen.

Lycka till.