torsdag, januari 11, 2007

Italian style

Vi var och tittade på möbler igår. Vi har inte riiiiiktigt samma smak...

Soffbord med inbyggt barskåp?
Sideboard med inbyggt barskåp?
Soffa med schäslong som är större än hela rummet?
Exakt samma träslag i hela lägenheten?
Massor av "roliga" röda detaljer?

Lägenheten passar numera någon som klär sig i svarta Versace-skjortor, vita skor med avhuggen tå, skärp med stor Dolce&Gabbana-logga och tajta, söndriga jeans. En parkerad Ferrari utanför skulle vara pricken över i:et. Classy!

Vi lyckades dock kompromissa och något barskåp blir det inte, fast vi kommer ha södra Europas största soffa.

Ja, ja...bara han är lycklig så.

12 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

Han verkar vara mkt bekväm av sig. Jag kan skicka en keps med plats för burk, och sugrör som man kan ha i mungipan, bara sådär. hihi...Om han inte vet vad det är förngt, kan du inte försöka hitta en bild ngnstans och fråga vad han tycker? hahaha

Anonym sa...

Är det "Versace" med gul jacka?

Kerstin sa...

Hahahahaha. Det där är en kulturkrock som en av min bästa väninna går igenom. Hahahahaha.

Blancaflor sa...

Blygisen: Hihihi! Jag skall framföra det. Jag skall försöka hitta en bild (om jag har tur kanske den har vikingahorn ocksa).

Hubba Bubba: Det beror pa modellen. Helt klädd i rosa är mer Versace...pa ett bra sätt.

Kerstin: Jassa! Hihihi! Ja, det är skönt att han oftast viker sig för min (diskret framförda) vilja in the end.

Jag borde ta honom till Svenskt Tenn...och lära honom lite hyfs!

Anonym sa...

Haha! Ja det där är svårt. I början när jag och min sambo flyttade ihop fick jag bestämma allt eftersom han inte var intresserad, (och ironiskt nog klagade jag på hans brist på intresse!) på senare tid har han helt plötsligt blivit mycket intresserad, vilket resulterar i att jag inte får bestämma allt själv och vi måste kompromissa, jobbigt! Att man aldrig blir nöjd?! :)

Blancaflor sa...

Lotta: Hohoho! En sadan rävsax.

Anonym sa...

Blanca, you'll loooove soffan med inbyggd shaslong - oslagbart koncept! Vi har en sa'n OCH en fristaende schaslong for sakerhets skull. Som M kopte pa bakfyllan... Men den ar den perfekta mobeln for lasning och/eller eftermiddagsluren! Soffan ar mer social + filmmobel som du kan ana...

Lorry

Blancaflor sa...

Lorry: Ja, du har nog rätt. Jag far väl krypa till korset. Och han är orubblig angaende schäslongen ända... :)

Alley Cat sa...

Jag tycker att du kompromissade rätt! Hellre stoooooooooooooooooor soffa än bord med inbyggda barskåp!

Män och kvinnor tycks dock aldrig vara överrens när det gäller inredning av det gemensamma hemmet... Mina väninnor håller med näbbar och klor på att försöka försvara sig mot att det absolut ska in en 42 tums plasma eller bioduk i vardagsrummet med tillhörande suround ljud! Ett måste enligt männen - helt onödigt enligt väninnorna!!!

Ja ja - jag sätter upp detta som en fördel med att leva ensam! Jag får det alltid som jag vill hemma!

Blancaflor sa...

Alley: Japp, man maste välja (bort) rätt hehehe!

Det där med tekniska prylar överallt känner jag igen. Det är dock tur att det flesta saker nuförtiden är har ganska snygg design (Apples saker tex)

Jag bodde ensam i 7 ar och var jättenöjd med mina lapptäcken, John Bauer-tavlor och laxrosa väggar. :)

Anonym sa...

Det verkar vara mer eller mindre obligatoriskt i spanska hem att ha en alldeles för stor möbel i trä med diverse hyllor och glasskåp. Mycket obehagliga... Hoppas du diskret lyckas manipulera killen till en snygg inredning!

Blancaflor sa...

Anna: En "Multimöbel" gjorde jag väldigt klart fran början att det skulle vi inte ha. Bokhyllan vi har beställt är mkt snygg och stilren...

Han har okej smak (för att vara spansk...far man säga sa?;) men spansk och svensk inredning skiljer sig at...du vet!