fredag, december 29, 2006

Dagen är kommen

Efter allt strul började jag tvivla på att vi någonsin skulle flytta in i vår nya lägenhet.

Men igår installerade Telefónica både telefon och adsl - kors i taket!. Min käraste är i Madrid, men jag flyttar in ikväll. Jag har redan flyttat de mesta av mina saker.

Jag och och min väninna Baktus hade utflyttningsmiddag igår och hon ligger fortfarande kvar i lägenheten och sussar. Vi drack cava och gott rött vin som jag fick i julklapp ifrån min arbetgivare.

Vi diskuterade de eviga frågorna; hur blir man lycklig, vad är viktigast i livet, hur vet man om han är den rätte och när passar det att bära en oerhört vacker, men sedesam, svart sammetsklänning med spetsmanchetter (på påvens begravning kom vi fram till).

Således, ikväll är det jag som slumrar i vårt fina sovrum med randiga gardiner, matchande kuddar, badrum en-suite, hög sänggavel i mörkt trä och dörrar ut mot terrassen med utsikt över golfbanan.

ZzZZzzzz...

5 kommentarer:

Alley Cat sa...

Härligt att ha dig tillbaka i blogg-världen!!! Hoppas att du sussar sött i nya lägenheten...

Gott nytt år Blanca! Se till att fira ordentligt...

Kram

PS! Det känns tryggt att höra att du skall bo i pojkvännens brors hus och inte i samma hus som pojkvännen själv!

Blancaflor sa...

Tack, vännen!
Jag önskar även dig ett gott nytt ar!
Jo, visst känns det tryggt att bo under olika tak, och helt naturligt. ;)

Kram

Kerstin sa...

Åh Cava - vad trevligt :)

Det Mörka Hotet sa...

Gott Nytt År på er, i söderns land!


Samuel

Blancaflor sa...

Kerstin: Ja, det är gott! Här i Spanien finns det överallt. Billigt är det vanligtvis ocksa! Gott nytt ar!

Samuel:Tack, detsamma!