måndag, december 18, 2006

Tele - f***ing - fónica

Jag är så besviken! Vi skulle ha flyttat in i vår nya lägenhet i helgen. Det har dröjt eftersom Telefónica inte har installerat telefon och adsl som vi bad om för över en månad sedan.

Den åttonde gången min pojkvän talar med dem säger de: "Eventuellt går det inte att installera adsl i er lägenhet" (Fråga mig inte varför, något om dålig täckning och för många användare...)

Varför har de inte sagt det tidigare?! Jag en bekant som arbetar på Telefónica och hon har grävt i ärendet. Hon säger att det går att installera, men att det kan dröja...

När min underbare S. talar med dem ger de olika information varje gång (händer bara i Spanien!!!); ibland kommer det att gå, ibland inte, ibland med fördröjning etc

Därför, dagen innan flytten (alla mina kläder är redan där + mina böcker) så skjuts den upp på obestämd tid. Besviken!!

3 kommentarer:

Thérèse sa...

Vi fick vänta 3-4 veckor på telefon och adsl är vi flyttade. Då hade dom som bott där tidigare hat det och vi ringde nästan dagligen til Telefonica och tjatade. Fast jag hörde att det tar ännu längre tid om man väljer dom minre bolagen som .ex Jazztele och andra.

Stora Morran sa...

Fi tjyven! Sånt där kan göra en så irriterad att man bara vill hoppa på någon.

Blancaflor sa...

Therese: Jo, jag vet att vi inte är de enda som har blivit galna pa Telefonica. Vad.Är.Problemet? Skulle inte personalen ma bättre utan missnöjda kunder som ringer hela tiden och klagar? Ett mysterium.
Hoppas att allt är bra med dig!

Morris: I know! Jag var sur hela fredagen! Sedan dess har jag bitit ihop.