måndag, december 11, 2006

El fin de

Jag är nyss hemkommen ifrån helgens lilla resa till Carmona, en mycket söt, liten by utanför Sevilla. Vi bodde på ett underbart hotell, ett palacio omgjort till ett litet, femstjärnigt hotell som innehade min favorithotellmöbel - stort badkar med lejontassar.

Vi besökte byns största kyrka, huset som tidigare tilhört min pojkväns släkt, åt en god middag på en mysig restaurang och avslutadade kvällen med några drinkar och Alfapet i ett av hotellets vackra sällskapsrum.

Vi hann också besöka Ikea och igår kväll sörplade jag nyköpt glögg och åt pepparkakor.

6 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Härligt! Carmona är sâ fint. Hade ni kallt ocksâ? Dâ fick du kanske en lite lämpligare miljö att sörpla glögg i.

Blancaflor sa...

Det var iskallt! Kallare än Lund. Mwn saaaa mysigt!

Blygisens betraktelser sa...

Låter så mysigt. Och sällskapsspel är en favorit hos mig. En perfekt avrundning på en god middag med vänner.
PS. Regn i Sthlm idag, och det har blivit lite mer kyligt!

Kerstin sa...

Åh vad mysigt. Bara lite nyfiken - vilket språk spelar ni Alfapet på?

Kerstin sa...

Nu får du berätta; Varför har du varit på Nobelfesten? Säg inte att du har varit fysikpristagare nu också?

Blancaflor sa...

Blygisen: Det var verkligen mysigt. Jag skall köpa ett Alfapet asap!Här har det ocksa blivit kallt. Riktigt rått!

Kerstin: Vi spelade pa engelska - annars skulle det bli väldigt orättvist.Hihi! Men det var lite krangligt eftersom det var ett spanskt spel.

Hahaha! Inget fysikpris i sikte! ;)

Jag var pa nobelfesten som date (dam?) till min far för nagra ar sedan. Jag hoppas att fa ga igen:)