fredag, december 15, 2006

Hobbyverkstad

I kontaktannonser ser man ofta uttrycket allmänna intressen.

Vad är det egentligen?

Skogspromenader, mysiga hemmakvällar och djur?
Böcker, resor och god mat?
Musik, bio och sport?

Andra hobbies är de typiska CV-intressena, de fräscha sporter och mer intellektuella aktiviteter man vill ge intryck av att ägna sig åt mellan bloggande, dataspel och filmtittande:

- Aikido - Jag funderar på att börja...nästa år.
- Kitesurf - Jag testade en gång på Teneriffa.
- Litteratur - Ja, jag kallar Da vinci-koden och Marian Keynes för Litteratur
- Vinprovning - Jag kan vin; Rioja ligger i Spanien och man bör dricka vitt vin till fisk
- Franska 1600-tals gobelänger - Omöjligt att verifiera att man ljuger (om man inte söker jobb på Bukowski eller Sotheby's...)

5 kommentarer:

Alley Cat sa...

Jag finner ett enormt nöje i att läsa kontakt annonser... Det lär ju finnas så många "koder" i dem! Älskar att sitta vid köksbordet med en kopp te och läsa kontaktannonserna i GP på söndagsmornarna.

Mina favoriter är de i stil med "sitter just nu på Kumla och skulle vilja få kontakt med trevliga kvinnor som kan förgylla min vardag". Vem svarar på sånt?!?

Ha en go helg, Blanca!

Kram

Anonym sa...

Värsta sorten, och tyvärr alltför vanliga, är de som börjar med "jag letar egentligen inte efter någonting..", eller "jag vet inte direkt vad jag är ute efter..." och "jag kan inte beskriva mig själv så jag låter er göra det..." Blääääää! Om man inte letar efter nåt ska man inte söka! Och de som inte ens med fem adjektiv kan beskriva sig själv, får gå hem och fundera ett varv till! Så det så!

Blancaflor sa...

Alley: Ja, de kan vara väldigt underhallande. En del är harresande, speciellt manga mäns annonser. Tex de som bara skriver vad de vill ha men inte vem de är. Eller de som är sjukt specifierade Ex. jag söker kvinnor ifran norra de delarna av Laos.

Ha en trevlig helg du med! Kram

Carin: Jag haller med! Eller de som (spec pa dejtingsajter) skriver: "Jag har aldrig gjort det här tidigare och vet inte riktigt vad jag skall skriva..."

Anonym sa...

Ser bra ut enligt andra är annars en klassiker..:)

Blancaflor sa...

Rebecka (mitt favoritnamn btw):Haha! Bra om man vill skryta utan att stå för det!