måndag, december 11, 2006

...bought the t-shirt.

Jag minns att då jag växte upp och tog på mig vissa plagg utbrast mamma: "Tänk, precis en sådan klänning hade jag på 60-talet!" eller "Oj, är de där 70-talsfärgerna tillbaka igen?"

Jag älskar kläder och jag älskar mode. Men nu är det min tur att säga "Oj, de där stövlarna ser precis ut som dem jag hade 1984...de vill jag inte ha igen!"

Jag förstår att 80- och 90-talisterna gillar trikåer, långa tröjar, pösiga stövlar med rund tå, jackor med resår i midjan, "lapptäcksväskor" i skinn, grunge-modet och Ray Ban's Wayfarer, men been there, done that...

Något som man kan vara säker på är att ALLT kommer tillbaka! Kanske något modifierat, men vänta bara, snart kommer hotpants, mockajackor med fransar, täckkappor, kepsar och Henri Lloyd-jackor återigen att kännas fräscht och befolka våra gator.

Kom ihåg var ni läste det först!

4 kommentarer:

Östermalmsräven sa...

Jo visst är det så och i vissa läger står till och med modet stilla. Typ Henri LLoyd jackorna på Östermalm, de byter ju bara färg ibland annars så är det samma samma år ut och år in.

Jag tror de kallar seglarmodet för "tidlöst".

Hahaha, de är roliga.

Kerstin sa...

Åh neeeeej inte mockajackan med fransar....

Blancaflor sa...

Räven: Haha! Mode kan inte vara tidlöst! Fast nagra stilar är ganska tidlösa...

Kerstin: Jo, den kommer tillbaka...especially for you. ;)

Anonym sa...

jag har en idé.
det är nämligen att nu är vi på åttiotalet visst. sen kommer 90-talet komma, med det tråkiga vita och svarta, supersmala ögonbryn och möjligen buffalos (nej!).
men sen - sen börjar vi göra helt nya stilar. helt nya snitt!
det tror jag.