tisdag, oktober 31, 2006

No stress

Jag sitter och tittar ut genom fönstret (vi har fönster från golv till tak i hela kontoret) från mitt jobb och inser att jag nog har en väldigt avstressande arbetsmiljö.

Kontoret ligger på en plaza som bara består av gågator. Det ligger två caféer med parasoller utanför och jag har också utsikt över det gnistrande medelhavet. Längre bort skymtar tjurfäktningsarenan och det är lummigt och fullt av palmer och rabatter överallt.

Hela tiden spelas muzak; introt till Dynastin, Lara's theme, Frank Sinatra eller klassiker som Air.

ZzZZzzZZzzZ....

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Gud, det låter vackert. Du anar inte hur mycker jag skulle betala för att byta med dig...

Blancaflor sa...

Well, jag vill ha regn och rusk och mysiga stickade tröjor. Aldrig är man riktigt nöjd. ;)

Kerstin sa...

Ja, suck. Det är väl så. Har man rakt hår vill man ha lockigt. De som är kurviga vill vara smala. De smala vill vara kurviga. Shit, jag kan fortsätta hur länge som helst med det här. Det är väl såhär livet kommer att vara...

Alley Cat sa...

Update Göteborg idag:

Minus 3 grader, snålblåst från norr och första snön ligger på marken! Välkommen November. Nu blir det bara etter värre fram till April...

Aldrig kan jag vänja mig vid det här! Ändå är jag född här... Men det är nog så som det känns - hemma är inte här utan någon annanstans...

Var?!?

Blancaflor sa...

Kerstin: Du har rätt. Sånt är livet. Jag har förresten inte glömt att du vill ha boktips, jag återkommer i ärendet. Läser just nu de sista sidorna i Stieg Larssson andra bok...

Alley:Vad trevligt, en annan göteborgare. Men jag håller med dig, vädret är synnerligen obehagligt på västkusten. Men å andra sidan är jag är ju världens största nostalgiker och minns därför till och med vädret med viss känslosamhet.

Var man hör hemma är nog inte det enklaste att finna. Jag känner mig mest hemma på vårt sommarställe på Orust... Men vardagen är enklare här än i Sverige.

Alley Cat sa...

Man tycks bli väldigt nostalgisk när man får distans till saker och ting...

Jag är t ex mycket mer förtjust i Sverige och svenskarna när jag inte bor här! Tror helt enkelt att det passar mig bättre att hälsa på Sverige och svenskarna, än att leva tillsammans med dem!

Men gud nåde den som pratar illa om mina medsvenskar eller mitt land när jag bor någon annastans. Då vaknar patrioten i mig vill jag lova!

Men det är, som du säger, inte lätt att finna sitt hem...