tisdag, oktober 17, 2006

Höst, Otoño, Autumn...

På tre dagar har det blivit höst.

I lördags svettades vi i 28 graders värme. Och idag fryser jag iklädd långärmad tröja och kavaj. Det blåser och är mulet. Hurra, säger jag eftersom jag vill sitta inne och kura med té.

På norra halvklotet anländer hösten mellan den 22 till 23 september och varar till omkring den 21 december. Eller så anser man att månaderna september, oktober, november är höst. Eller meterologiskt då temperaturen är fallande och ligger mellan 0 och 10 grader.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Davdi pratade om otroliga åskoväder och skithöga vågor på Malta. Jag antar att hösten kommer dot också. Här i Stockholm cyklar jag till jobbet med långkalsonger, vantar och mössa. Och jag älskar det...

Anonym sa...

Ja...du måste ha höga krav på dig att vara glad hela tiden i det klimatet *läs - jobbigt*. Här hemma får vi vara sura lite så här på hösten utan att någon klagar;-)

Kram
Stina

Blancaflor sa...

Tjallamalla: Du har rätt..som vanligt! Mer té!

Kerstin: I natt vaknade jag av värsta askovädret. Underbart!

Stina: Hihihi! Jag är mer glad pa hösten, da känner jag mig hemma. ;)
Kram pa dig!