måndag, oktober 23, 2006

Perspektiv

Det är viktigt att få perspektiv till sig själv och sina, många gånger, små problem. Att kunna se sitt liv utifrån och ur ett större, mer långsiktigt perspektiv.

Vad är viktigt...egentligen?

Jag tycker om att lyssna på klassisk musik, då får jag ett tidsperpektiv på mitt liv som är tröstande. Att läsa gamla klassiker fungerar på samma sätt. Så många innan mig har känt precis som jag.

Inget beslut är ännu fattat, men jag vill förbereda mig så gott det går.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Är du på väg hem?

Blancaflor sa...

Kanske.

Anonym sa...

hmmm...jag och min pojkvän (han är från sevilla/madrid) flyttade hit i december förra ååret och tro mig, vi längtar tillbaka sååå otroligt nu när hösten (han säger att vintern redan är här hehehe)har kommit och det är såå mörkt. Men du kanske kan komma hem och prova på att bo i Sverige ett tag. Som sagt avr kan du ju alltid flytta tillbaka. Kankse att pojkvännen kan följa med???

Anonym sa...

Go with your gut feeling! Lycka till!

Anonym sa...

Inget lätt beslut att fatta, men det är bäst att följa magkänslan. Det är det som är problemet när man flyttar utomlands, man saknar alltid något med Sverige när man är där och flyttar man hem kommer det finnas andra saker att sakna. Men tänk på att Spanien ligger kvar! Fast jag antar att en pojkvän gör beslutet så mycket svårare. Lycka till!

Anonym sa...

Stanna kvar i värmen!!!! Enda sansade svenska alternativet till spanskvärme e Sthlms härliga gator o torg. Dessutom suger H. Söderberg hårt!!!! Vill du känna ngt som rockar läs ngn pjäs av Mari Bernard Koltés eller varför inte ngt av den geniale Tennesee Williams. Eller Walt Whitman. Där, där snackar vi dynamik, färger och att vända spegeln inåt. Eller masa dig väg ngn ggn o se den gode Noréns fantastiska pjäs "Demoner". Så, dagens kultur.
Och...klassisk musik suger!!!! Det enda som funkar e Pachebel o hans kanon i D-dur.
Tips: Racing in the street rrån skivan "Darkness on the edge of town" DÄR har du ALLT!!!! I väg o tjacka!!!!

Anonym sa...

Förresten...jag var med om den där uttjatade jTsunamin...och väntar fortfarande på perspektivet...Kanske det dyker upp i morgon?

Anonym sa...

Homer- du ar valdigt trottsam!

Östermalmsräven sa...

vänta åtminstonne till våren, det blir alldeles för kallt alldeles för fort annars.

Anonym sa...

Jag vet!

Blancaflor sa...

Anonym: Jag tror tyvärr inte att min pojkvän skulle trivas i Sverige. Han är alltför spansk. Och jag maste bestämma mig, om jag flyttar hem är det för alltid. Sad but true...

AE: Tack!

Anna: Ja, det är ett trakigt beslut att fatta. Tack!

Räven: När jag fattat ett beslut kommer jag nog att försöka genomföra det asap.

Homer: Du vet!