måndag, oktober 30, 2006

Purr purr

I min familj har vi alltid haft katt; först ut var Murre, sedan Murran (ja, jag vet...lite fantasilöst) och nu huserar Bianca (efter Bianca Jagger) i mammas hus.

Min käre pojkvän, som vet om min stora kärlek för djur, och katter i synnerhet, frågade mig i lördags om jag ville att vi skaffade en katt! Hurra! Han behövde inte fråga två gånger.

Vi kommer antagligen att införskaffa den efter nyår då vi skall flytta in i en ny lägenhet.

Kanske blir det en Russian Blue

5 kommentarer:

Alley Cat sa...

Det låter som om du bestämt dig nu... För att stanna menar jag! Att skaffa katt är ett stort steg.
Din pojkvän låter som ett kinderägg... Jag är glad för din skull!

Blancaflor sa...

Tack, vännen!

Hmm...jo kanske skall jag stanna. Om jag stannar skall vi skaffa katt, det kommer bli underbart. En egen, liten vän med päls.

Ataharis sa...

Ja, min första tolkning var också att du bestämt dig för att stanna, ny lägenhet och så en sådan konstant som en katt. Hoppas det blir som du vill! :)

Produktionsledaren sa...

Åh dom är så fina Russian. Jag har en 8 kilos gosse hemma utan farmerbreed ; ) som går på kattsim för att få bukt med vikten.... har världens roligaste film i min mobil som dokumentation av spektaklet.
Älskar katter!!!

Blancaflor sa...

Trulsa: Du vet, jag kommer att bestämma mig vid nyår och OM jag stannar väntar katt och ny lägenhet, men jag är faktiskt inte alls säker ännu. Fast det är jobbigt att tänka på. Skall till Lund om en månad och håller redan på och planerar hur jag skall njuta av varje timma i mitt kära, kära hemland.

PL: Hihihi! Den filmen skulle jag vilja se. Jag älskar också katter trots att de flesta av mina vänner faktiskt är militanta kattmotståndare. Jag förstår inte hur något så litet kan väcka så mycket avsky.