torsdag, oktober 05, 2006

Modebloggar i alla länder - Förenen eder!

Min uppfattning är att det finns ett speciellt bloggmode. Vissa produkter hypas på nästan samtliga bloggar. Några av de produkter jag har hittat på de flesta av modebloggarna är:

- Jordgubbssmycket från Kenneth Jay Lane
- Dödsskallesjal
- Rosebud läppbalsam
- Mulberry Bayswater
- Juicy Couture track suit (Tack för det, Ebba!)
- Louboutain-pumps i lack

Dessutom använder de samma slags språk och skriver om fashionistas, outfits, heels, clutch och flats. Jag gillar själv att mixa engelska men ett uttryck som jag inte klarar av är Vintage. Jag har tidigare nämnt hur det nuförtiden benämner allt som hör till tidigare säsongen, även om det är en manchesterjkjol köpt på Kappahl i Skarpnäck 2004.

Men vem är jag att döma?

Jag har brun page, förstår inte exakt vad Lunarstorm är, har ingen iPod-tumme och skulle aldrig bära trikåer...igen (sist var 1991).

12 kommentarer:

Kerstin sa...

Hahaha. Mitt i prick!!!!

/Skamsen modebloggerska

Blancaflor sa...

Kerstin: Inte duuu! Du är underbar!

Kerstin sa...

blancaflor: Puh ... jag trodde nästan att du hade bestämt dig för att lämna mig!!!! PUSS!!!

Anonym sa...

Du har träffat rätt, och det där med vintage är ju lite kul.

Ataharis sa...

Hahaha! Nej, vem sjutton vill ha trikåer? :)

Blancaflor sa...

Kerstin: Det skulle jag aaaaldrig göra. Puss!

Sandra: Visst är det. När skall de lära sig?

Trulsa: Jag börjar första min mamma som alltid sade saker som "Ah, en sadan där hade jag en liknande da jag var ung".

Nope, no recycling.

Anonym sa...

aah du har så rätt. jag är så fruktansvärt trött på bloggmode.
något skrivs så mycket sönder att man aldrig mer vill sätta på sig det. andra modebloggs-förstörare är ankelboots, marc jacobs äppel-halsbandet, stickade tröjklänningar och rachel bilson.

Ingrid sa...

Hohoho vad rätt, jag önskade att jag hade skrivit det här inlägget själv.
Du verkar onekligen skarp!

Anonym sa...

Haha, du har så rätt :) Jag har bloggat rejält om klockhalsbandet från Marc by Marc Jacobs, det borde nog också stå på din lista.

Jill Wegerup sa...

Klockrent =)

Anonym sa...

precis! skrev ett inlägg om ord och uttryck jag irriterar mig på för ett tag sen. som me like, keep up the good work och vintage. fick fler förslag bland kommentarerna. skönt att vi är fler:)
http://josefinelinden.blogg.se/070906064236_ord_och_fraser_jag_inte_gillar.html

Anonym sa...

hahaha, helt rätt. "Fashionistas" har jag speciellt svårt för. Det luktar ebba von sydow-konformitet...