torsdag, oktober 26, 2006

Ytligheter

Jag har inte shoppat på väldigt länge, inte sedan i slutet av augusti. Det beror dels på att jag har lagt mycket pengar på resor och dels på att jag inte har hittat något jag gillar.

Men idag på lunchen skall jag göra ett nytt försök. Om inte annat hoppas jag att jag hittar en ny mascara (Chanel, så klart!). Jag skulle också vilja ha en ny halsduk.

Jag har en kompis som har en fantastisk förmåga att matcha sina kläder. Hon köper inte jättemycket kläder, men de plagg hon har kan kombineras i det oändliga och varieras med allehanda asseccoarer (hur stavas det??). Kontentan är att hon alltid är snygg och välklädd. Jag däremot har massor av kläder som inte går att kombinera.

Att jag aldrig lär mig...

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, smart kompis du har. Jag är skitdålig på att tänka i den banorna - jag har tur att jag gillar rätt så enklar kläder.

Alley Cat sa...

Jag försöker alltid hitta kläder som man kan kombinera i oändlighet... Dock tycks detta allt som oftast reultera i en vääääldigt trist garderob! En garderob som mycket väl kan innehålla fyra i princip identiska toppar som passar utmärkt till en speciell kavaj... Vilket således medför att det enbart ser ut som om jag väldigt sällan byter kläder!

Jag avundas dem som kan konsten!!!

Blancaflor sa...

Kerstin: Jag veeet! Idag har jag dock lyckats inköpa en svart top, en vit top och en gra kofta = Lätta att kombinera. Hurra!

Tjallis: Tack, gullet! Avskyr ocksa spanjorskornas supermatchning!

Alley: Du har säkert en diskret elegans som gör att man inte tänker pa att dina kläder är likartade.

Kerstin sa...

Bra jobbat - perfekta basplagg. Heja vad fin du kommer att bli. Kram.

Blancaflor sa...

Tack lilla du! Jag inviger min svarta (kortärmade) topp idag. Till den har jag helveckad mörkgra kjol, vinröda Mary Janes och en rödbrokig sjal. Det känns bra :)))

Blygisens betraktelser sa...

Men hallå där, Blanca. Du är väl classy, och som sådan har du säkert en garderob där allt blir snyggt ihop. Jo, det tror jag!

Regn i Sthlm, bara så du vet.

/"B"

Blancaflor sa...

Blygisen: Det var gulligt sagt, men inte sant..tyvärr. Manga ganger känner jag mig helt fel.

Här regnar det ocksa...mysigt:)