måndag, juli 31, 2006

Kärt besvär

Imorgon är det den första augusti. Jag vill inte låta som en domedagsprofet, men sommaren är snart slut. Vad fort det gick! Inte har jag gjort så mycket heller. Mina två veckor i Sverige var dock väldigt somriga.

Snart skall jag tillbaka till Sverige igen. Två kära vänner skall gifta sig på Koster, i norra Bohuslän. Det skall bli väldigt roligt och jag kommer bergis att börja gråta, det gör jag alltid på bröllop.

Samtidigt som bröllopsinbjudan dimper ned börjar det kära besväret med att bestämma vad man skall ha på sig. Det känns alltid berättigat att unna sig något extra fint och dyrt.

Well, som om jag skulle behöva en ursäkt for att shoppa.

4 kommentarer:

Östermalmsräven sa...

Det är alltid tråkigt när sommar och semester tar slut men pasa på att tänk på de stackare som blir kvar i Sverige under de kalla och mörka månaderna... Hua!

Jag ska på bröllop den 18:e August och eftersom det är ett sommarbröllop så blir det nog vita linnekostymen.

Måste dock shoppa nya skor.

Blancaflor sa...

Visst är det konsigt att man känner sig bättre till mods da det är daligt väder i Sverige.

Aaaah, vit linnekostym...du borde bära "Skimmer" ocksa.

Produktionsledaren sa...

Koster spännande, jag är från Strömstad. har vi något gemensamt eller känner vi rent av till varandra. Hmmm

Blancaflor sa...

P.L. Jag kommer ifran Göteborg ursprungligen. Anledningen till att bröllopet är pa Sydkoster är att brudgummen (min ex-pojkväns bror!) har sommarhus där. Vad roligt att du kommer ifran Bästkusten!!!