måndag, juli 31, 2006

Jag, Blancaflor.

För er som bryr er:

1. Jag tänkte först flytta till Italien, men insåg att spanskan är ett mer användbart språk.
2. Jag fullständigt älskar Big Mac & Co.
3. Jag är väldigt höjdrädd.
4. Jag är beroende av cerat.
5. Jag föredrar katter framför hundar.
6. Jag har svårt att leva i nuet, antinger ser jag framåt eller bakåt.
7. Jag får vällustiga rysningar av engelska deckare som Midsommer Murder och Kommissarie Morse.
8. Jag skulle gärna bosätta mig på landet.
9. Jag färgar håret blont.
10. Jag har över 200 universitetspoäng.
11. Jag tycker att världens bästa ställe att gå ut i är Marbella.
12. Jag skämmer bort min pojkvän.
13. Jag älskar litteratur och läser ca 2 böcker/vecka.
14. Jag har inte sett Top Gun.
15. Jag tycker det är urtråkigt att sola.
16. Jag är en sucker för märken, speciellt på väskor.
17. Jag är oerhört nostalgisk.
18. Jag är nöjd med mitt utseende.
19. Jag älskar när det åskar.
20. Jag drömmer om att dricka afternoon tea på Ritz i London.
21. Jag gillar att vara ensam, om det är självvalt.
22. Jag var väldigt nervös inför varje tenta under min studietid.
23. Jag tog körkort då jag var 25 år och det var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv.
24. Jag tror nog att jag är smartare än jag är.
25. Jag saknar min brorson hela tiden.
26. Jag talar svenska, spanska och engelska varje dag.
27. Jag drömmer om att bli författare.
28. Jag har alltid varit intresserad av religion och funderar på att konvertera till katolicismen.
29. Jag har kört fram- och tillbaka Spanien-Sverige 2 ggr.
30. Jag tycker att Adrien Brody är väldigt attraktiv.
31. Jag tycker inte att Brad Pitt är speciellt attraktiv.
32. Jag är mycket förtjust i klassisk musik, speciellt Tjajovskij och Mozart.
33. Jag identifierar mig mest med "Charlotte" i Sex and the City.
34. Jag tycker att Leatitia Casta är väldigt, väldigt vacker.
35. Jag föredrar té framför kaffe.
36. Jag var med i scouterna under många år, men tyckte aldrig att det var speciellt roligt.
37. Jag älskar att rida.
38. Jag lovade mig själv att min första bil skulle vara en cab - och det var den!
39. Jag är som lyckligast på vårt sommarställe på Orust.
40. Jag är beroende av Coca-Cola light.
41. Jag är mycket bra på att köpa presenter.
42. Jag är fortfarande (efter ett år) nykär i min pojkvän och får hjärtklappning varje gång han ringer.
43. Jag tycker att min pappa är en av världens mest begåvade personer.
44. Jag älskar att tvätta och använder mycket sköljmedel.
45. Jag ljuger bra, men sällan.
46. Jag har aldrig drömt om att bli känd.
47. Jag är irriterande glad på morgonen (enligt andra).
48. Jag är väldigt otålig.
49. Jag är konflikträdd.
50. Jag är dålig på att säga ifrån.
51. Jag tycker inte om att stå i centrum.
52. Jag gillar att gå ut och festa.
53. Jag ser sällan på TV, bara på nyheter och filmer.
54. Jag blir lite tårögd varje gång jag hör "Sommar, sommar, sommar..." på P1.
55. Jag läser sjukt många bloggar varje dag.
56. Jag älskar romantiska filmer, men är inte speciellt romantisk privat.
57. Jag är väldigt oekonomisk.
58. Jag är arg på mig själv för att jag inte gjorde slut med min ex-pojkvän tidigare.
59. Jag blir stressad av räkningar, försäkringar och deklarationer.
60. Jag avskyr att ha sand i håret, i skorna, på händerna efter en dag på stranden (som jag också hatar).
61. Jag har lätt för att oroa mig.
62. Jag tycker inte om att hålla föredrag eller tal.
63. Jag tycker att mörkblått är den snyggaste färgen på bilar.
64. Jag drömmer om en Porsche Boxter.
65. Jag är blyg när jag träffar nya människor, men brukar dölja det väl.
66. Jag har alltid drömt om att bo på en plats där det växer palmer - och nu gör jag det!
67. Jag bär nästan alltid kjol eller klänning.
68. Jag skulle aldrig sätta på mig något leopardmönstrat.
69. Jag gillar poesi, speciellt Pär Lagerkvist.
70. Jag tycker om att simma i havet på kvällen.
71. Jag älskar att ta ett bad (i badkaret) om jag fryser.
72. Jag föredrar förrätter framför efterrätter.
73. Jag har aldrig gillat medeltiden.
74. Jag dansar sällan då jag går ut, utan hänger istället i baren.
75. Jag har varit kär i Jacob Hellman (på avstånd).
76. Jag har alltid föredragit killar med svart hår och bruna ögon.
77. Jag tycker att "Såsom i himlen" var sjukt dålig och pretentiös.
78. Jag blir irriterad på folk som är negativa.
79. Jag är väldigt förtjust i djur och har drömt om att bli veterinär.
80. Jag skulle vilja utbilda mig till gemmolog.
81. Jag gillar att baka bröd.
82. Jag är Internet-beroende.
83. Jag blir glad av Håkan Hellström.
84. Jag avskyr att gå på teater.
85. Jag undviker offentliga toaletter.
86. Jag älskar att planera och blir stressad av att inte göra det.
87. Jag är väldigt pedantisk och avskyr då det är stökigt. (Min pojkvän är tvärtom...)
88. Jag känner mig själv väldigt väl.
89. Jag har haft alla hårfärger.
90. Jag blir lätt rastlös.
91. Jag svarar inte alltid i telefonen.
92. Jag ler mycket.
93. Jag tycker om att ordna fester och middagar.
94. Jag är rädd för att bli gammal.
95. Jag är skeptisk till alternativmedicin.
96. Jag tycker att spanska är det mest sensuella språket.
97. Jag avskyr människor som inte lyssnar.
98. Jag är väldigt envis.
99. Jag har alltid velat gifta mig med en läkare.
100. Jag är väldigt allmänbildad.

Puh, por fin!

4 kommentarer:

Östermalmsräven sa...

99:an var väl ändå roligat hahaha. Well nu känns det som att man känner dig utan och innan. Lite i alla fall...

Thérèse sa...

Känns som du är en mycket sympatsik person (det trodde jag förstås tidigare också men listan förstärkte det) Jag tycker inte heller att Brad Pitt r så särskilt attraktiv och håller med om att Så som i himmelen var dålig och pretantiös

Blancaflor sa...

Räven:Tyvärr sa verkar det kört, jag har inte ens dejtat en läkare. ;o)

Therese: Vad snällt sagt och vad glad jag blir.
Underbart, äntligen en till som ser igenom den filmen.

Helena sa...

Hehe, jag minns att du sov med Lypsyl under kudden, är det fortfarande Lypsyl som gäller eller är andra cerat numera accetabla?