torsdag, juli 06, 2006

Chefen Fru Ingeborg

I USA verkar det vara möjligt att heta vad som helst. För-eller efternamn spelar ingen roll. Bara blanda och ge, liksom! Främst är det manliga namn, som främst associeras till förnamn, som även kan vara efternamn.

Steve Martin
Taylor Hanson
Tom Arnold
James Dean
Robert Blake

Allra bäst hade Dean Martin det som kunde variera sitt namn precis som han ville.

Jag inser att många av namnen är artistnamn, men ändå, namnen verkar inte upplevas som konstiga.

En del skådespelares fantasi för att ha ett unikt namn vet inga gränser, exempel på det är Reese Witherspoon vars "förnamn" är hennes mammas flicknamn och Woody Allen där Allen är hans egentliga förnamn.

Jag tror att jag skall börja kalla mig Anna Ove eller Garcia Karlsson.

3 kommentarer:

Östermalmsräven sa...

Ja, det skulle göra susen! jag ska börja kalla mig för "Alberto Thiruvaiyaru Anantharaman" eller något annat flippat indiskt långnamn.

Anonym sa...

hihi, då ska jag döpa mig till Katarina Kristina Mina typ :P

Blancaflor sa...

Räven: I like it!
Lolita: Det finns en hel värld av nya namnkombinationer. Visst är det underbart! Hihihi!