onsdag, juli 26, 2006

Meet the parents

Min käre pojkväns familj tillbringar varje sommar i Marbella, så även i år och igår var det dags för mig att introduceras. Jag var nervös eftersom hans familj verkar trevlig men väldigt traditionell och strikt.

Jag hade hästsvans, bar en mörkblå, ärmlös klänning, vita ballerina, pärlörhängen och LV-väska = en svärsmorsdröm.

Naturligtvis oroade jag mig i onödan (som vanligt...), de var jättetrevliga och jag hade det riktigt trevligt, trots att de talade supersnabbt och jag var tvungen att rikta hela min uppmärksam mot den som talade för att hänga med.

På söndag kommer jag att träffa ännu fler släktingar, det känns dock lättare nu eftersom det gick bra igår.

6 kommentarer:

Produktionsledaren sa...

LV tar hand om mamman, klänningen och pärlorna om pappan ; ).
Lycka till med resten av släkten. Visst är det härligt att o-eller frivilligt modeblogga...

Östermalmsräven sa...

Hahaha skönt det där med speedspanskan, det blir ju lätt så att folk pratar snabbt och lite småhetsigt i de där krokarna av världen.

Jaha ja men ska ni gifta er nu eller? :-)

Ataharis sa...

Oiiii, vad nervöst. Kan precis tänka mig. Skönt att det gick bra! Men hade du, helt ärligt, egentligen trott något annat? Klart Blancaflor blir godkänd! :)

Blancaflor sa...

PL: Bra analys!
Det är sjukt svart att inte modeblogga. Haha!

Räven: Well, vi far se (JAG tänker inte fria!!! :)
Det är i alla fall tur att de talar snabbt pa Madrid-spanska och inte pa andalusiska där de bara uttalar halva orden.

Trulsa: Vad söt du är! ;o)

Nikita: Mucho tiempo!

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Anonym sa...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»