tisdag, juli 11, 2006

Dumburken

Vi planerar att skaffa SKY TV. Spansk TV är fruktansvärt dålig.

Nyheterna är främst nationella, orimligt långa och visar obehagliga bilder från bilolyckor, självmord, och mord. Bilvrak, blodspår och body bags. Dessutom intervjuas ofta den förolyckades familj timmar efter det inträffade, och grannen, och några vittnen och kanske en gammal vän.

Vidare finns en handfull spanska serier, i sit com-stil. Folk öppnar och stänger dörrar, det sker förväxlingar och är allmänt dråpligt . Alla väggar och möbler är i bjärta färger och folk talar högt, nästan skriker. Det blir ju roligare så.

Populärt är också timslånga skvallerprogram då kändisarna dissekeras och färgstarka shower typ Let's dance. De kvinnliga programledarna är uppklädda till tänderna i cocktail-klänningar som inte lämnar mycket till fantasin. De har stort hår, perfekta tänder och skimrande hy.

Många gånger är kvinnorna bara medhjälpare till den egentliga, manliga proglamledaren...och de ler och ler.

Det enda som är bättre än i Sverige är Big Brother som här faktiskt tillämpar någon form av censur. After all, de är ju katoliker.

5 kommentarer:

Stora Morran sa...

Jag gillar att komma hem efter stranden helt groggy och glida ner i soffan och kolla på Tele5 med deras kändisskvaller program. De är helt galna med vissa storys också. De skyr inga frågor eller medel.

Thérèse sa...

Spansk TV är riktigt dålig .. jag tittar knappt på TV längre..

Blancaflor sa...

Morris: Jag tycker ocksa om lättsam underhallning och skvaller, men spansk TV är helt sjuuuuuk.
Therese: Inte jag heller, och jag saknar det.

Anonym sa...

vet vad du menar, när jag bodde i spanien fick man ju se lik till frukost varje dag. det sjuka var att man vande sig!

Blancaflor sa...

Anonym: Visst är det lätt att vänja sig, men jag försöker streta emot och bojkottar TV:n.