fredag, juli 28, 2006

Symboler

Jag lovar, detta kommer att bli det sista inlägget på länge om min Sverigelängtan. Men bara för att ni skall förstå hur långt det har gått vill jag berätta vad jag köpte sist jag var i Sverige:

- 1 st Marimekko-väska (det är inte alls min stil, men det kändes rätt och nordiskt just då)
- 3 st Elsa Beskow-vykort
- 1 st Kalles kaviar
- 1 st kjol från Nanso
- 6 st tvålar från nya upphottade Bliw.
- 1 st skott från en Mårbackapelargon.
- 4 st Rörstrandmuggar
- Diverse kläder från H&M
- CD med Sofia Karlsson
- Örhängen från George Jensen

Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden...

5 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Hej!

Du vet väl att det finns en svensk affär, Tre Kronor, i Fuengirola centrum?
Jag har lite lângt dit, men gör en utflykt ibland och köper Kalles Kaviar, Bamsetidningar till sonen och smâgodis (till mig själv sâklart).

// Hälsningar Anna i Malaga

Stora Morran sa...

Poor you Blanca!
Du får komma hem oftare helt enkelt!

Jag har också handlat på Tre Kronor och läst upp mina betyg på Svenska Skolan.

Blancaflor sa...

Anna: Japp, jag har varit där. Produkterna har dock mer ett symbolvärde än ett riktigt värde. Smagodis...aah!

Morris: Jag VET! Skulle vilja vara hemma 2 man/ar.
Tre Kronor?...da vet du hur det är.

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

Anonym sa...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»