måndag, juli 03, 2006

Borta bra...

Nu är jag tillbaka!

Sverige var underbart! Och jag hade fantastisk tur med vädret. Det var sol och varmt första halvan av första veckan och andra halvan av andra veckan. Däremellan var det traditionellt svenskt sommarväder dvs växlande molnighet och lokala skurar.

Jag träffade vänner och familj, lyssnade på Göteborgsfilharmonikernas traditionella utomhuskonsert, åt fisk på bryggan i Mollösund samtidigt som "fjärden låg blank som ett nybonat golv", tog ett tidigt morgondopp i en insjö vid vårt sommarhus, shoppade på Nanso,
åt middag på Sjömagasinet, pussade min brorson, saknade min pojkvän, promenerade i skogen och grillade med mina käraste väninnor.

Det var hemskt sorgligt att lämna Sverige, Västkusten, Orust, men samtidigt skönt att komma hem till Marbella, tvätta och faktiskt...återvända till jobbet.

Dessutom vet jag att jag kommer tillbaka i augusti...och det hjälper en del.

4 kommentarer:

Stora Morran sa...

Du det låter alldeles underbart! Nästan så jag blir avundsjuk fast jag redan är här.

Ataharis sa...

Skönt att du är tillbaka! Men jag trodde pojkvännen skulle följa med till Sverige?

Blancaflor sa...

Morris: Hihihi!
Trulsa: Jovisst var min pojkvän med, men bara de sista 4 dagarna.

Anonym sa...

Det har ju varit övernormalt varmt i Sverige i övernormalt lång tid nu. Men det är superskönt!