måndag, september 04, 2006

Surt sa räven...

Jag är lite irriterad. I torsdags skulle jag gå på en arbetsintervju.

Tyvärr fick jag förhinder i sista sekund (ett lunchmöte) och vi bokade om mötet
till fredagen istället. Efter intervjun på fredagen blev jag erbjuden tjänsten.
Jag bad om betänketid och i morse ringde jag och tackade nej (av olika orsaker).

De säger då:

"Ja, vi vill också tacka nej. Vi har fått betänkligheter
eftersom du bokade av intervjun i sista stund."

Eh...? Och det kom ni på efter att ni erbjudit mig tjänsten? Sjukt oproffsigt!

Dessutom verkar det väldigt bittert att de kände sig manade att påpeka att
de minsann inte ville ha mig heller.

Jag tackar dock min lyckliga stjärna att jag inte tackade ja till tjänsten,
det skulle ha blivit pinsamt.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Näe, vad dålig stil. TUR är ordet att du inte tackade ja, man kan ju inte jobba med sånna oporffsiga människor.

Stora Morran sa...

Shit sicka töntar! Well you soo didn't want it!

Skönt att du slapp dem.

Blancaflor sa...

Kerstin och Morris: Ja, jag är verkligen glad att jag tackade nej. Det skulle vara hemskt att arbeta för et sadant företag.

Lisa and Anders sa...

Ungefär som när tjejen nobbade en danskavaljer på kvällens första tryckare.

- Ska vi dansa?
- Nej.
- Nänä, jag skulle ändå gå och skita.

Blancaflor sa...

BB: Hahaha! Inspirerande!