måndag, september 11, 2006

Kanske en dag

Ibland drömmer jag om att bli en sådan där konstnärlig, hemvävd typ. Som har ett drejeri i ett stenhus ifrån 1700-talet på Gotland. Ett hus med mycket järnsmide, varsamt renoverat, med vackert slitna möbler, gammal bakugn, djupa fönstersmyg och trasmattor. Själv skulle jag ägna min tid till långa promenader i det vindpinade landskapet, min trädgård, mitt drejeri (så klart!), och kanske skriva lite. Jag skulle bära växtfärgade kläder i lager på lager i linne och ull, ha stora silversmycken och hennafärgat hår.

Långt, långt bort från Marbella...

Och där vaknade jag.

6 kommentarer:

M sa...

Låter härligt, men varför inte ett litet drejeri bredvid havet i Marbella? :) "Två flugor i en smäll"..

Kerstin sa...

Åh, jag med ... jag drömmer om det där också!!! Lite skit under naglarna och stövlar på fötterna. Koka kaffe på plattan med en panna som tjuter då det är klart. Shit - jag och du skulle vara ett toppenpar tillsammans!!!

Blancaflor sa...

Malin: Tyvärr bjuder inte marbella på samma oförtsörda natur och samma lugn som gotland.

Kerstin: Ja, jag vet!! Ett radarpar.

M sa...

Nej, sant! Gotland är vackert!

Anonym sa...

Det later som du just definierade en HARLIG kvinnas liv:-)
Aussie

Blancaflor sa...

Aussie: Hahaha! Med kärleksbarn och bullrande skratt.