tisdag, augusti 22, 2006

Wino forever

Vad hände med Winona Ryder?

Jag minns skandalen med hennes snatteri och tablettmissbruk. Men det känns som om hon döms hårdare eftersom hon är kvinna. Det finns ju otaliga exempel på kända män som har missbrukat och varit i klammeri med rättvisan. Men de blir inte på samma sätt stigmatiserade. Exempelvis Johnny Depp, Nick Nolte, Matthew Perry, Robert Downey Jr. och nu senast Mel Gibson.

Inte ens Pete Doherty verkar tappa sina fans trots alla sina utspel och öppna droganvändning. Jag skulle vilja se den kvinna som skulle kunna behålla sina fans om hon uppträdde smutsig, ovårdad, uppenbart hög och dessutom ställde in sina åtaganden gång på gång.

Jag tycker att Winona Ryder är en av de vackraste som finns, med sina själfulla ögon och mjölkvita hy, och en mycket duktig skådespelerska.

Troligtvis har hon personliga problem, men jag tycker att det är synd att en man lättare får förlåtelse och förståelse ifrån allmänheten än en kvinna.

5 kommentarer:

Emanuel sa...

Ja, vad hände... Känns som att hennes prestation den-där-adam-sandler-filmen (Mr. Deeds va det ja....) inte var det bästa hon gjort. Hon är annars på toppen av min lista!

Kerstin sa...

Ja, Winona är en favvo. Och du har så rätt, livet är så orättvist. Vi kvinnor har det inte lätt!!!

Anonym sa...

Courtney Love är väl undantaget då...

Lisa and Anders sa...

Ja vi har ju Mona Sahlin också. Samma sak där, förutom den mjölkvita hyn då.

Blancaflor sa...

Emanuel: I know! Nä, det är synd att hon har försvunnit. Tittade precis pa "Mermaids", där är hon jättebra.

Kerstin: Som du sade: Inget är gratis...och för oss är det dubbelt sa jobbigt. ;)

Fredrik: Det är sant, men det fokuseras mer pa hennes drogmissbruk än hennes musik i media. Till skillnad tex vad gäller Johnny Depp och Nick Nolte som är repekterade skadespelare.

Babsan: Precis! Fy vad trött jag blir!