onsdag, augusti 02, 2006

Ciencias Politicas

Jag läste på universitetet under en herrans massa år och på flera fakulteter och institutioner.

Sammanfattningsvis (och genom att generalisera) skulle jag vilja hävda att statsvetare är de mest sympatiska studenterna. Medvetna, kunniga och ifrågasättande. Rejäla liberaler som reflekterar över sin samtid.

Handelsstudenter är antingen jobbiga karriärister i slips och attachéportfölj från första föreläsningen eller snygga men ointresserade blondiner som pluggar för att kunna träffa någon fellow student med lysande utsikter och gifta sig rikt.

Humanister! Jag vet inte var jag skall börja, de går bort. Jag har aldrig förstått mig på flumstudenter i hennafärgat hår och lång kjol i krossad sammet.

Medie-och kommunikationsvetare. Well, de flesta är trevliga om än något profillösa (hetsa inte upp dig nu, Storch). De vet inte riktigt vad de vill och flackar mellan statsvetenskap, journalistik och ekonomi. Kanske blir det bra, kanske inte.

Moi? Jag är väl en blandning (minus humanist)!

2 kommentarer:

M sa...

Man tackar! En statsvetare här :)

Blancaflor sa...

Hihihi! Trevliga bilder du har tagit, men jag förväntar mig inte mindre av en statsvetare. ;)