fredag, augusti 18, 2006

Mycket tjôt för ingenting....

Jag behöver hjälp med att välja kläder till det bröllop jag skall till om drygt en vecka. Jag har redan bestämt mig för följande väska och skor, men ännu inte kunnat bestämma mig för vilken klänning.

Pleeease help!

Klassisk Chanel med guldkedja.

Mary Jane-liknande skor med vristrem

Alternativ 1. Det första alternativet är denna 20-talsinspirerade, duvblå klänning i siden ifrån H&M 2004. (den behöver strykas).


Alternativ 2. Det andra alternativet är denna brokadklänning i grönt och guld. Den har en rosett framtill som inte syns så väl, vidare är den några nyanser ljusare än fotot medger. Den har varit min mammas och jag kommer således med all sannolikhet att vara ensam om den. Dess enda nackdel egentligen är längden; den går till mitten av låret. Jag skulle önska att den vore något längre.



Jag kan verkligen inte bestämma mig och jag behöver era synpunkter.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ta den gröna! Hm-kläder är så vanliga och passar därför inte på bröllop.

Kan du inte förlänga mors gamla klänning på något finurligt sätt som också gör att den passar med både skor och väska?


Lycka till.

Anonym sa...

Svårt när man bara ser dem hänga sådär... Men jag röstar nog faktiskt för den mörka, den grå/blå känns lite omodern?

Blygisens betraktelser sa...

Å, Blanca!

Jag måste säga att jag röstar för din mors gamla fina klänning. Det gör enligt mig ingenting att den är lite kort.( den är ju iaf inte fööör kort!) Det tycks ju som att det inte är ett frackbröllop ändå, och nuförtiden ser man de mest skilda klänningar på bröllop. Jag tror du kommer bli mkt söt och fin i vilken du än väljer, men ...som romantiker och nostalgiker som även jag är, röstar jag på din mors klänning!

Blancaflor sa...

Tack för er respons! Det blir nog den gröna. Blygisen gjorde rätt som tryckte på nostalgi-argumentet. Då föll jag direkt. ;))

Kerstin sa...

Jag röstar på H&M-klännningen dels för färgen och modellen. Skitsnyggt till skorna och väskan (den var skitsnygg förstensten - du gör mig sotis). Jag gillar att blanda hejfriskt ... kul blandning Chanel+H&M. Det är vad jag tycker...

Blancaflor sa...

Kerstin. Tack! Nu börjar det bli komplicerat ;)

Jag älskar väskan...trots att den nästan kostade en månadslön. Hihihi!

M sa...

Jag röstar på brokadklänningen! Den var väldigt vacker och jag kan tänka mig att den passar utmärkt till Chanelväskan. Guld+guld kan ju aldrig bli fel.

so-ka sa...

Absolut den första! Utan någon som helst tvekan. Vacker, extremt i tiden och samtidigt väldigt mycket mer intressant än den andra. Så tycker jag. MEN, sen handlar det ju förstås i slutändan om vilken du trivs bäst i och själv tycker att du passar bäst i.

Blancaflor sa...

Oj oj...jag kan inte välja. Jag gillar bada, egentligen tycker jag att den bla klänningen är finare, men den gröna har varit mammas och det känns roligt. Difícil!

Anonym sa...

Ta med båda! Man vet aldrig vad man känner för att ha på sig förrän samma morgon (utom jag förstås just denna dag!). Är det en vacker sommardag - definitivt den blå men om det är lite murrigare så kanske den gröna känns bättre.

Blancaflor sa...

Bruden:Det later som en bra idé, speciellt eftersom jag vet att jag inte kommer att kunna bestämma mig förrän i sista minuten.