måndag, augusti 07, 2006

Till Salu

Är det bara jag som är trött på att Karolina Lassbo
gör reklam för allt möjligt på sin blogg ?

Det känns ibland som om jag läser en annons
istället för ett inlägg och all trovärdighet försvinner.

Jag har tyckt att hon är svennig men underhållande
med sina glada inlägg med töntiga ordvitsar
á la Göteborgshumor och sin hemmagjorda medelklass-glamour
á la budget.

Dessutom är hon ju väldigt duktig på att
marknadsföra sig själv och syns i diverse media.
Något som hennes bloggläsare inte kan undgå att läsa.

Bloggen känns allt mer som en produkt med sitt
ateljéfoto och otaliga annonsörer. Jag är trött
på att inte veta om inläggen speglar hennes åsikter
eller om hon får betalt.

Eller är det jantelagen och den svenska
avundsjukan som spökar?

3 kommentarer:

Östermalmsräven sa...

Din lille jantemadam :-)

Blancaflor sa...

Jag misstänkte att det var hos mig problemet lag...fan. ;)

Produktionsledaren sa...

Där satte du spiken i kistan!
"hemmagjorda medelklass-glamour
á la budget". TACK för den punchlinen!
Vad skönt att det finns fler som tycker att Freuline Lassbo är tungt överskattad. Jag förstod inte grejen med henne från början. Och jag är allt annat än jante. Hon är en sellout, hehe.