onsdag, januari 04, 2006

Vårtecken

Efter nyårsafton vill jag alltid städa bort julen så fort som möjligt och istället rikta blickarna mot våren. Bort med julgranar, klibbig glögg, köphets och körsång.
Tjoff, tjoff!! Bort, bort!

I Sverige tycker jag att det bästa vårtecknet är då gator och trottoarer sopas rena ifrån grus och sand. F**k tussilago (vad heter det i plural?) och fågelsång, nu kan man äntligen ha normala skor igen!

I Marbella är gatorna alltid torra och rena och loafers är året-runt-skor. Det tydligaste vårtecknet är när alla turister börjar komma tillbaka, the beginning of the season, vilket brukar ske runt påsk. Då är det plötsligt omöjligt att få tag i taxi och restauranger och barer är fulla av människor.

Sol, värme och lunch på stranden är däremot all year around activities.

2 kommentarer:

Östermalmsräven sa...

Det är redan "efter nyårsafton" och det är slaskigt, blött och slask-snöigt. Jag skulle också vilja fokusera bort allt det juliga och sätta på mig loafers igen, men det är många månader kvar tills dess att sopbilen kommer och sopar bort allt grus.

Sjukt långt kvar.

Blancaflor sa...

Det ar sant att det ar fint vader har. Men i natt vaknade jag 3 ggr av att jag frös, det ar mindre charmigt. Isolering, trägolv och dubbelglas...por favor.