söndag, januari 08, 2006

Går bort!

Första dejten...

Det finns vissa saker som många nog tycker är helt normala och okej, men som för mig framkallar en lust att vända mig om och fly.

- Rattlås (Varför är det alltid de minst stöldbegärliga bilarna som har rattlås?)
- Slipsnål
- Pulligan (blanding av pullover och cardigan...)
- Gitarr synligt placerad i hemmet
- Halsband, de flesta naturligtvis, men främst de med läderrem.
- Vattensäng
- Barskåp där flaskorna syns
- Portfölj
- Manchettknappar i rödguld

3 kommentarer:

Östermalmsräven sa...

Jo jag kan ju inte riktigt påstå att det är favvo-grejer som du listar upp, men det värsta är ändå när man kommer hem till folk som har sådär lite äckligt stökigt med gamla trosor som ligger och samlar damm eller sjukt mycket disk och sånt. Tyvärr är det faktiskt vanligare än man tror.

Då springer jag.

Anonym sa...

Gitarr???? Älskar spelande pojkar, vad är det för fel på Gitarrer?

Blancaflor sa...

Ibland kan en gitarr kännas utstuderat typ: "jag spelar Gyllene tiderlatar runt brasan pa strandfesten och far pa sa satt alla tjejer." Men visst ar det okej for genuint musikintresserade.