söndag, januari 08, 2006

Sancti Petri

Helgen blev inte så händelselös som jag trott.

På fredag kväll ringde en vännina och hennes pojkvän. De var i Sancti Petri i Cádiz och bjöd mig att komma dit eftersom de skulle äta middag med en kompis till pojkvännen och ville vara jämna par.

Jag hoppade in i duchen, sminkade mig och slängde mig i bilen. Efter 2,5 timmars körning var jag framme. Efter en trevlig middag på en fiskrestaurang blev det barbesök till kl.8.00. Min väninna dansade på baren och hennes hennes konservative advokatpojkvän fotograferade.

Pojkvännens kompis, J., var väldigt, väldigt trevlig men mitt samvete är rent.

2 kommentarer:

Thérèse sa...

Åh nu fick du mig att längta till Andalusien. Måste försöka ta mig dit i vår när det blir badtemperaturer i Medelhavet. Har lvoat familjen ett besök i Gibraltar också, dom har inte varit där, ganska speciellt ställe

Anonym sa...

Tack för att du kom! Så kul. Älskar impulsiva vänninor, som aldrig tackar nej till en sväng om!!
Jag är galet kär i min Peter Pan, som bara trissar mig till galenskap.