onsdag, september 03, 2008

Bellissima!

Igår var jag på ett café där man kan träffas och tala olika språk. I mitt fall var jag naturligtvis intresserad att föra en konversation på spanska. Jag träffade en mycket trevlig, spansk ung man som hade doktorerat i statsvetenskap vid Oxfords Universitet och beskrev för mig hur han såg på det svenska samhället.

Anyway, jag talade spanska (underbart!) i cirka 2,5 h och insåg att hela mitt kroppsspråk förändras. Jag gestikulerar som en gammal italiensk farmor på släktmiddag.

Det går inte att undvika.

7 kommentarer:

Anonym sa...

mmm...var han handsome också månne?

Stora Morran sa...

He he.... roligt att gå på ett café där "träffas för att tala olika språk". Cute!

Blancaflor sa...

Anonym: KLart han var, han var ju spanish ;)

Morris: Det är super och muy populärt

Anonym sa...

Var reportage i GP om det för ehh ett tag sedan, borde dra folk för det lät precis så trevligt i artikeln som du beskrev det.

Blancaflor sa...

Ja, det är det verkligen. Jag ska börja gå dit regelbundet i höst.

Anonym sa...

Ja, ja....Sent skall syndaren vakna...

Glöm inte vem det var som tjatade hela våren om att du skulle följa med.

Säger du inget kommer jag iallafall ta åt mig äran!

Besos Karinjo

Blancaflor sa...

Senjorita: Det var ju JAG som försökte få med DIG! Hahaha!

Efterkonstruktion... :(