onsdag, september 17, 2008

In Vino Veritas

Igår var jag på första lektionen i min kurs i vinkunskap. Det var mycket intressant och det serverades rikligt med vin. Jag hade föreställt mig att deltagarna skulle vara medelålders herrar som köpt lägenhet i Torrevieja, museumdamer som drömde om vinresor till Toscana och en och annan som jag (= förtjust i vin och med en vilja att imponera). Men icke, de flesta var mellan 25 och 30 år och några var nog till och med studenter.

Jag tror att vinkurser är ett ypperligt tillfälle att träffa nya människor; man delar ett intresse, det är mycket prat med bordsgrannarna och alla lämnar lektionen smått berusade. Vid ett bord satt några medelålders damer, de blev förfärligt fnittriga efter ett tag. Jag spelade dock världsvan och drack inte upp allt.

Ikväll skall jag äta middag på Linnéterassen (trevlig restaurang med klassisk mat som Wallenbergare, Biff Tartar, Skagentoast etc) , då får jag tillfälle att praktisera mina nyvunna kunskaper.

2 kommentarer:

Anonym sa...

He he, jag bor i Torrevieja, men så går jag inte på vinprovning;)

Blancaflor sa...

Haha! Lucky you!