söndag, september 14, 2008

Cufflinks

En mans manchettknappar ger en tydlig indikation på hans overall känsla för stil.

Skräckscenariot är mannen som fortfarande bär de manchettknappar han fick i konfirmationspresent (kanske fyrkantiga i guld med en liten sten? *rys*). Eller ännu värre; en matchande slipsnål (Why, why, why?)

Jag tycker allra bäst om silk knots. De är diskreta men kan fortfarande make a statement genom att man väljer en udda färg, eller oväntad färgkombination.


Emalj funkar också, som de nedan (men då måste man faktiskt ha gått på Eton...)

5 kommentarer:

Anonym sa...

nej, nej, nej... silk knots ser bara tråkigt och billigt ut... de följer ju för sjutton med skjortan som du köper på brothers e.dyl.

Blygisens betraktelser sa...

Silk Knots är visst urtjusiga!

Självklart har jag haft det i min pyjamas-skjorta.

Jag tycker silk knots är mkt fina.

Följer med skjortor från Brothers? Äsch....vad spelar det för roll.

Brothers, en filial till Sisters, eller?

Blancaflor sa...

Annan: Hahaha! Inte visste jag att de hade bra smak på Brothers.

Blygisen: Det är klart vi tycker samma :) Japp, Brothers och Sisters är relaterade.

Kram

Anonym sa...

Maken fick precis nya av mig i bröllopsdagspresent. Handgjorda i silver i form av döskallar. Från en underbar silversmed i London.

Blancaflor sa...

Det låter spännande :)