onsdag, september 24, 2008

Höst i Oxford

Jag har åtagit mig uppdraget att göra en höst-make over på en manlig vän. Om jag skulle få helt fria händer skulle jag klä honom i manchesterbyxor, skräddarsydda skjortor med monogram, långa stickade halsdukar och Clark’s i mocka, men han har naturligtvis även en egen åsikt och lät sig inte övertygas då jag lade fram mina idéer.

Han gillar dock kläderna i Brideshead Revisited så vi kan nog mötas på mitten någonstans.

Istället tänker jag; klassiska Doc Marten’s eller helsvarta Converse (siempre), mörka, smala jeans, manchesterkavaj och randiga skjortor.

6 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

Spännande! Men vem är mannen med den goda smaken? ;-)

Blancaflor sa...

En ung man som jag lärde känna då jag läste konshistoria.

Allvarlig, intressant och intelligent :)

Blygisens betraktelser sa...

Men ååååååååååååååååååååå.

Perfekt beskrivning, behövs inte mer. :-)

Blancaflor sa...

Hahaha! Vi är bara vänner.

Blygisens betraktelser sa...

Haha, kom att tänka på att det nog låg till på det viset, men jag ville inte gå in och försöka ställa ngn kommentar tillrätta.

Tack Blanca!

Blancaflor sa...

Hihihi! Din kommentar blev ju onkeligen mer intressant på det sättet.

Men, nej, just friends :)

Kram och trevlig helg käraste Blygisen!