tisdag, september 16, 2008

Alora

Igår började min kurs i italienska. Vilket underbart språk det är! Jag tror dock att det finns risk att jag i början uttalar orden på spanska, i italienskan ligger ordens betoning vanligtvis på näst sista stavningen vilket är vad som gör att språkeet får sin omisskännliga satsmelodi. Svårt…

Jag förstod allt vår lärare sade på grund av att det är likt spanskan, men jag kan själv inte säga något. Nu blir det till att satsa på glosor, italienska filmer och Språkcaféet!

Italienskan fick mig också att minnas min fling för några år sedan med en trevlig, italiensk yngling. Han rökte cigarr, hade AmEx black card, Leonardo da Vincis Den vitruvianske mannen tatuerad på ryggen (så klart!) och var blott 22 år…

La bella gioventù…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aj aj aj en sån fling ;-)

/Blygisen

Blancaflor sa...

Jag veeet! Underbar! :)