måndag, september 29, 2008

Fine settimana

Helgen har varit bra om än något uppbokad. I fredags lagade jag Wallenbergare åt en god vän och vi tillbringade sedan resten av kvällen med diskussioner om ålderns betydelse, vad som utmärker en ritigt skärpt person, vita skors (icke-)berättigande och allehanda psykologiska analyser.

På lördag bar det av norrut mot Bohuslän till en middag hos min äldsta väninna som fyllde år i dagarna. Vi var sju flickor som fnittrade omkring på Stenungsbaden, detta Bohusläns eget Palace - fast med havsutsikt.

Söndag morgon var skön och lugn och jag och min kära väninna åt frukost. Eftersom hon var aningen ”mattare” än jag agerade jag sällskapsdam och passade upp med frukt, vatten och belevad konversation. Sedan bar det av söderut igen och jag tillbringade hela dagen i min mors hus tillsammans med mina brorsöner.

På söndag kväll var jag hemma (otroligt!); jag läste, drack té och gick till sängs tidigt.

Inga kommentarer: