onsdag, september 17, 2008

Höstlegender

Det börjar bli höst!

Det är min första riktiga höst sedan 2001 och jag är väldigt glad över att vara tillbaka i Sverige. I Marbella var det varmt nästan året om, man kunde alltid äta lunch ute, golfbanorna var ständigt gröna och palmerna tappade inte löven. Intet ont med det, men jag tycker om gula löv, regniga nätter, långa halsdukar och hög luft…som omväxling.

Jag älskar att hösten alltid känns som en nystart och jag gillar att allting börjar om igen efter sommaren. Jag plockar ekollon och kastanjer, lagar soppa, tar varma bad, läser och planerar höstgarderoben.

Vad mer behöver man för att vara lycklig (Gud, jag är verkligen low maintenance)?

Men fråga mig gärna igen i november. Hehe!

6 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Vad mysigt det lâter! Njut sâ länge det varar...;-)

Blygisens betraktelser sa...

:-)

Ja, vad behöver man mer? Hur gick det med den där braskaminen du funderade på över om det var tacky eller genialt?

Jag röstar för iaf. Bättre än ingenting.

/Spatsiba. (uttalas spassiba. väl? ;-)

Blancaflor sa...

Anna: Tack, det är trevligt fram till oktober någon gång :)

Blygisen: Well, jag har inte bestämt mig ännu. Måste verkligen tänka på det. Men det ser väldigt mysigt ut. Tack för ditt stöd, kanske slår jag till ;)

Anonym sa...

Längtar INTE efter att mötas av en nedfrostad/översnöad cykel och inse att säsongen är över.

Att kringgå Västtrafik och bilköer är ett glädjeämne i livet!

Blancaflor sa...

Jag förstår, men det är ändå härligt med årstidsväxlingar.

Anonym sa...

Till den överviktiga konsulten:

Det finns bussfilar för att kringgå bilköer. Sen finns det även en härlig uppfinning som heter väckarklocka, kanske du har hört talas om den...?