måndag, september 29, 2008

Ängeln i rummet

Jag har återupptäckt änglaspelen!

Förra julen minns jag att det såldes Änglaspel som bara den. En enkel version bestående endast av ett värmeljus och utan klockor hade fått fäste på marknaden och såldes i varenda butik ifrån Duka till Hemtex.

Jag fick ett i julklapp och trots att jag egentligen föredrar de gammaldags i mässing med flera ljus och änglar med trumpeter monterade jag igår upp denna lilla silvriga sak med hjärtan. Jag tände den i mitt sovrum innan läggdags och det var fantastiskt.

De roterande hjärtanen (vad heter det?) kastade skuggor på väggarna och det var mycket rogivande.

Åh, snart är det jul igen. Den bästa tiden på året…

Och min första advent i Suecia på sex år.

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Kanske inte så otippat....men jag längtar också till julen:)!

Anonym sa...

Ok om du inte fått höra änglaspel på flera år men det är du och IKEA som tar delad ledning i racet att inleda julen först.

Fick jag råda skulle allt juleri vara bannat fram tills första advent!

Blancaflor sa...

Mimmi: Hähä! Det vet jag att du gör...

DTK: Det gäller att vara först ;)

Anonym sa...

Du vet vad som väntar vid advent. Våra religiösa bestyr. I år kommer du inte undan.
S

Blancaflor sa...

Shalom, jag vill inte komma undan... Kram